دانلود مستند | مستند برتر

معرفی جدید ترین مستند های سریالی و سینمایی

دانلود مستند | مستند برتر

معرفی جدید ترین مستند های سریالی و سینمایی

مشخصات بلاگ

معرفی مستند های سریالی، مستند های سینمایی و نقد و بررسی آنها

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

شیببر جانوری دورگه میان شیر نر و ببر ماده‌است. شکل جسمانی آن مانند یک شیر بزرگ راه‌راه است. 

شیببر در طبیعت بسیار کمیاب است، چرا که مرز قلمروهای شیران و ببران به ندرت در یک مکان بر یک دیگر مطابق می‌شوند. افزون بر این، شیران گروهی زندگی می‌کنند حال آن که ببر جانوری گوشه‌گیر است.


رشد شیببر هم از شیر و هم از ببر بیشتر است. دلیل این نمود نداشتن ژن محدودکنندهٔ رشد است که در شیر ماده و در ببر نر قرار دارد. شیببر در طی عمر خود پیاپی رشد می‌کند و به نقطه‌ای می‌رسد که بدنش دیگر توان تحمل اندازه‌اش را ندارد. 

بَحری پرنده‌ای شکاری ازسردهٔ شاهین با جثهٔ متوسط (تقریباً اندازهٔ کلاغ) است. 


شبیه شاهین معمولی است اما کمی لاغرتر بوده و دم بلندتری دارد بحری در غرب آسیا، شمال آفریقا و مناطق همسایه آنها در اروپا زندگی می‌کند. همچنین در ایران نیز یافت می‌شود زیستگاه بحری مناطق نیمه بیابانی و صخره‌ها و تپه‌های باز و خشک است.

ماهی آب پاش (archer fisj) 

این ماهی در زیر آب در کمین حشره ای می ماند که روی برگ یا چیزی دیگه ای قرار میگیرد و قطرات آب رو طوری به طرفش پرتاب میکند که بعد از برخورد به حشره به داخل آب میفتد .


نشانه گری این ماهی سریع و باد قت صورت میگیرد و اگر با خطا مواجه شود با تکرار پرتاب آب شانس فرار را از طعمه میگیرد 


در کل پرتاب قطرات آب خیلی با دقت انجام میشه که باعث میشه  درصد خطاش بسیار پائین باشد 

اسب آپالوسا که به اسب سرخپوستی هم معروف است. زیرا برای اولین بار توسط آن‌ها پرورش داده شده‌است 


از ویژگی‌های شناخته شده اسب آپالوسا، طبیعت آرام آن است. این اسب‌ها را می‌توان برای اهداف مختلف استفاده کرد؛ در پرش قدرتمندند و در رویدادهای وسترن و سه روزه قابلیت بالایی نشان داده‌اند. آپالوسا برای پیمودن مسیرهای طولانی نیز کاملاً مناسب است.


شاید منحصربه‌فردترین ویژگی اسب‌های آپالوسا، خالداربودن یعنی وجود لکه‌های رنگی روی بدن آنهاست که در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف بر روی زمینه‌های متنوع دیده می‌شود.