دانلود مستند | مستند برتر

معرفی جدید ترین مستند های سریالی و سینمایی

دانلود مستند | مستند برتر

معرفی جدید ترین مستند های سریالی و سینمایی

مشخصات بلاگ

معرفی مستند های سریالی، مستند های سینمایی و نقد و بررسی آنها

معرفی دره ژئوپارک

دوشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۵:۰۶ ب.ظ

#ژئوپارک 

دره راگه که به دلیل پدیده فرسایش آبی در دشت #رفسنجان شکل گرفته است با عمقی معادل ۷۰ متر و وجود چشمه ساران متعدد در عمق زمین از جمله بکرترین و زیباترین مناطق کویری کشور محسوب می شود.

استان کرمان به دلیل گستره پهناور و تنوع یکی از بی نظیرترین شرایط اقلیمی را برای اکوتوریسم در کشور به خود اختصاص داده است و جالب اینکه هر از چند گاهی مکانی جدید و بی نظیر از حیث گردشگری در این منطقه شناسایی و معرفی و به یکی از قطب های اصلی گردشگری تبدیل می شود.

دره راگه در نزدیکی شهر رفسنجان از جمله این مکانها است، در کویر اطراف شهر معروف رفسنجان دره ای به طول ۲۰ کیلومتر و عمق ۷۰ متر وجود دارد که با عرضی ۱۸۰ متری منظره ای فوق العاده زیبا را به وجود آورده است نکته جالب توجه جاری بودن رودخانه دائمی #گیودری در عمق این دره می باشد و بر اساس نظر کارشناسان دره به دلیل فرسایش های آبرفتی شکل گرفته و به دلیل ادامه فرسایش اشکال برخی قسمت های دره در حال تغییر نیز است.

نکته قابل توجه در خصوص این منطقه بکر طبیعی وجود حیات وحش منحصر به فرد در منطقه است که شامل عقاب، دراج  می شود.

وجود اشکال زیبای طبیعی در دره کویری از سوی دیگر فرسایش های آبی در منطقه موجب شده است اشکال بسیار زیبایی در دیواره های #دره_راگه شکل گیرد که بر زیبایی این منطقه افزوده است.

زیبایی و منحصر به فرد بودن این دره به حدی است که برخی این منطقه را با دشت کلوتهای شهداد از نظر پتانسیل های گردشگری هم سنگ می دانند و مسئولان استان کرمان به خصوص در بخش میراث فرهنگی و فرمانداری رفسنجان در حال برنامه ریزی در راستای توسعه گردشگری در این منطقه هستند.

اما آنچه که مسلم است معرفی و شناخت این دره از دو سال قبل توسط یکی از فعالان گردشگری به نام محمد رضا صادق زاده انجام شده است و فعالیت های وی موجب شده این دره در لیست مناطق بکر گردشگری استان کرمان قرار گیرد.

حضور گردشگران حرفه ای در راگه

هم اکنون این دره مکانی برای حضور برخی از تورهای رصد آسمان و دره نوردی و کوهنوردی است و مسئولان نیز در راستای جذب سرمایه گذار و تاسیس زیر ساختها با توجه به کمترین آسیب به منظر منطقه در حال فعالیت هستند.

آدرس دقیق دره راگه:

از کرمان: نرسیده به پل کمربندی رفسنجان ، با استفاده از دور برگردان ، به سمت کرمان دور بزنید – بعد از عبور از روستای ناصریه ( 500 متر ) به یک خروجی آسفالته در سمت راست خود خواهید دید که در روبروی آن ( آن طرف جاده ) شرکت فرمولیبدن کویر رفسنجان قرار دارد.

از رفسنجان : در جاده رفسنجان به کرمان – بعد از پل کمربندی -4 کیلومتر جلوتر ( بعد از عبور از روستای ناصریه ) به یک خروجی آسفالته در سمت راست خود خواهید دید

که در روبروی آن ( آن طرف جاده ) شرکت فرمولیبدن کویر رفسنجان قرار دارد ، وارد جاده فرعی شوید.

10 کیلومتر بطور مستقیم ادامه دهید ( کمی جلو بروید ، جاده خاکی خواهد شد و کل مسیر خاکی خواهد بود)

دره راگه در سمت راست شما است 

 کانال طبیعت گردی در ایران

رسانه ای متفاوت در معرفی طبیعت بکر ایران


دره ژئوپارک


دره ژئوپارک

نظرات  (۱)

عالی بود
پاسخ:
ممنون دوست عزیز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی